fredag 9 september 2022

You have Reached Sam av Dustin Thao



Författare Dustin Thao skriver sin första debut You have Reached Sam som är en emotionellt, vacker och kärleksfull historia som tar upp många olika känslor på en och samma gång. I berättelsen får jag följa den unga Julie som har sitt liv fullpackat med drömmar, passion och glädje. Hennes liv fylls ännu mer med kärlek när hon en dag möter Sam. Julie och Sam trivs i varandras sällskap och det dröjer inte länge tills de blir tillsammans. När allt ser som mest ljust ut, vänder ödet mynt och Sam avlider. 

I Julies förtvivlan och ensamhet finner hon en ljusglimt när hon en kväll får kontakt med Sam via hennes mobiltelefon...kommer hon få svar på alla frågor hon har innan signalen tar slut? 

Det här är en unik historia som har alla pusselbitar för att lyckas bli en kärlekshistoria som man sent kommer att glömma, tyvärr når inte historien mig med de starka känslor som jag hoppats på och jag blir en aning besviken när jag läser ut sista sidan. De första 100 sidorna gick bra att ta sig igenom, sedan glömde jag bort att fortsätta läsa, boken låg i bokhyllan ca 2 månader innan jag tog upp den igen. 
Jag tappade intresset helt enkelt. Karaktärerna var fint skrivna och dynamiken mellan Sam och Julie gillade jag, jag hade önskat att författaren kunde få till historien med mer dramatisk så att det väcker en ur dagdrömmandet. 

Boken är lättläst och kort, vilket passar bra om man vill prova att ta sig in i den engelska litteraturen som ung läsare. 

Betyg: ★★☆☆☆
Titel: You have reached Sam
Författare: Dustin Thao
Förlag: Wendnesday
Sidor: 292
Språk: Engelska
Rec: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar