måndag 26 september 2022

Hösten är här- Dags att ta fram höstböckerna!



Hösten är här och jag springer redan i vinterstrumpor och en kopp te flera gånger per dag. Jag känner att kylan kryper sakta in under huden på mig och det enda jag vill göra är att hoppa ner i soffan, dricka varm choklad och njuta av en spännande bok. Höstens färger smyger sakta fram och regnet faller redan ner i Skåneland, det får mig att tänka på att det är dags att ta fram böckerna som innehåller mörka kungariken, historier på farliga vatten och intriger som håller en vaken tills vintern kommer. 

På hösten vill jag alltid ta fram böcker som innehåller mystik, mord och äventyr som sträcker sig djupt ner i mörkret. Jag har en stor hög som skulle passa perfekt och det är bara att hugga in...dock finns det ett litet problem....

Jag har börjat studera och min tid räcker inte till i samma utsträckning som tidigare. Jag försöker hitta luckor som jag kan fylla med både bloggande, instagramande och läsande, men det är inte det lättaste. Jag försöker få tid till mina intressen trots mina studier, då jag vet att det är viktigt att man finner tid åt det man älskar att göra. På så sätt lyckas man hålla motivationen uppe med allt annat. Hittills fungerar det bra och nu när jag är inne i min fjärde vecka av studier, börjar det äntligen lugna ner sig och jag lyckas få en mer strukturerad vardag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar