fredag 9 september 2022

A Good Girls Guide to Murder av Holly Jackson

A Good Girls Guide to Murder av Holly Jackson förvånade mig på många plan. Under sommaren behövde jag något som livade till min sinnen i solstolen och det gjorde verkligen den här boken. Författare Holly Jackson skriver sig igenom händelseförloppet med gott självförtroende och jag lyckas inte ana något innan man ligger i gräset och är chockad av förvåning. Holly Jacksons passion av kriminologi och deckare speglar sig fint i denna bok och det här blir definitivt inte den sista boken jag läser av henne. 

I boken får man följa Pip som ska göra ett så kallat examensarbete innan skolan slutar och hon beslutar sig för att ta upp det gamla 5-åriga mordet på Andie Bell. Till sin hjälp får hos Sal Singh som hela grannskapet tittar snett på. Pip är övertygad att Sal inte har något med fallet att göra och genom att han själv har förlorat sin bror kanske Sal kan tillägga fler svar till Pips dokument.

Fallet tar sig djupare in på farliga spår och kanske riskerar Pip sitt egna liv i sökande på sina svar...

Betyg: ★★★★★  
Titel: A Good Girls Guide to Murder
Författare: Holly Jackson
Förlag: Electric Monkey
Språk: engelska
Sidor: 432
Rec: Nej

2 kommentarer:

  1. Köpte den här för nån dag sen, ser verkligen fram emot att läsa den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå vad kul, skriv gärna tillbaka om vad du tyckte om den ^^

      Radera