söndag 27 mars 2022

Söndagsmys med Stolthet & Fördom

En söndag som denna passade jag på att koppla av och inte gör någonting alls. 
Jag började min dag med att äta en god frukost, när jag gick förbi min bokhylla, sneglade jag över med blicken på alla böcker som står och väntar på att bli lästa...kanske är det dags att välja ut mina nästkommande böcker för nästa månad? Jag satt i ungefär en halvtimme och plockade ut vilka böcker jag skulle vilja läsa under April månad. Därefter hoppade jag ner i soffan och njöt av filmen Stolthet och Fördom med Keira Knightley. Jag kan inte minnas hur många gånger jag har sett den, men jag älskar den! Jag skulle säga att det är en favorit jag har. Filmen gör mig alltid så glad, lugn och den får mig att drömma mig bort, vilket passar perfekt en dag som denna. 



Under senare delen av dagen tog jag möjlighet att läsa vidare på boken Fallna änglars stad av Cassandra Clare. Jag har nämnt det tidigare, att jag vill avsluta the mortal instrument serien och det hoppas jag på att jag kommer göra under denna vår. Även The Language of Thorns- Midnight Tales and Dangerous magic av Leigh Bardugo planerar jag att läsa innan denna månad är slut. 

Tro inte att jag endast har varit inomhus idag. Jag passade på att ta en promenad vid havet när solen tittade förbi, när jag kom hem blev det mer läsning och lite studier. Nu under kvällen sitter jag och äter mitt alldeles för tidiga choklad påskägg med en kopp nyponte samtidigt som jag skriver detta inlägg. Jag hoppas du också har haft en fin dag idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar