onsdag 20 januari 2021

Tisdagstrion: Böcker med titlar som börjar med bokstaven S

Boken och Ugglan fortsätter med det populära Tisdagstema denna vecka och den här gången tänkte jag hacka på. Veckans tema är att finna titlar som börjar på bokstaven S. Nedan finner ni böcker som jag läst och som jag gärna rekommenderar. Älskar du fantasy eller helt enkelt önskar bättre studieteknik är det bara att tutta och köra för dessa böcker är värd uppmärksamhet!


Sista Riket av Brandon Sanderson- En favorit bland mina fantasyböcker som står på min bokhylla. Berättelsen tar en ut på ett äventyr som fylls av magi, kultur, orättvisor och kämparanda. Det är en bok du inte får missa!

Stad av Skuggor av Cassandra Clare- Skuggjägarna som tar en ut på en känslomässig berg och dalbana. Här finns det både vampyrer, älvor, varulvar och magi. Vill du djup dyka i en helt främmande värld som kommer få dig uppslukad av både action och romantik är det här ett måste!

Superstudent av Olav Schewe- Ger en mer än bara småtips till tentamen. Vill du verkligen lyckas med dina studier är det här boken ett underbart hjälpmedel på väg mot lyckade studier. Ja...man kan ju inte bara läsa spännande böcker...eller?


4 kommentarer:

  1. Sandersons serie har jag sett hos många bloggare, men inte läst själv. De tv¨andra känner jag inte till. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sista Riket av Brandon Sanderson är värd att läsa om du är en fantasy älskare. Då bör du inte missa den. :)

      Radera
  2. Sista riket är den enda jag känner till, blev lite extra nyfiken på den nu. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut ett måste! Boken är fylld av äventyr, magi, kultur och välskrivna karaktärer. Det är en bok jag blev positiv överraskad över.

      Radera