tisdag 2 juni 2020

Tisdagstrion- Hyllvärmare

Boken & Ugglan har denna vecka valt ämnet Hyllvärmare och jag tänker direkt på en massa böcker som jag haft stående på bokhyllan under en lång tid. Nedan kan ni se böcker som jag valt.
 
 Testament Of Youth Water for elephants : bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow ... Recension: ”Stardust” (1999) av Neil Gaiman | Annas bok - och ...
 
1. Det var tänkt av Vera Brittain skulle studera på Oxford när hela världen vändes upp och ner och påverkades av första världskriget. Detta fick Vera att byta väg för att axla rollen som sjuksyster. Kanske skulle hon få se sin älskade igen. 

2. Det var tänkt att Jocob Jankowski skulle ta sin examen som veterinär, men livet kom emellan och tog han på en helt annan resa. En resa som han minst skulle ana när han hamnade bland en cirkus. Kan cirkusen rädda honom eller blir det Marlena som blir hans räddning? 

3. Kommer Tristan våga ta sig utanför muren som omsluter hans lilla by? Kanske finns hans stjärna som han så länge drömt om att finna där ute. 

   

3 kommentarer:

  1. Känner inte till någon av de här böckerna. Tack för tips!

    SvaraRadera
  2. Så märkligt. Jag har inte läst någon av dessa, men alla tre har jag sett som film 😮

    SvaraRadera
  3. Stardust har jag tänkt läsa. Tack för tips om de andra två!

    SvaraRadera