torsdag 4 juni 2020

Böcker som jag börjat läsa, men som inte blivit utlästa!

Jag tror flera av oss har valt att rensa upp lite i bokhyllorna under våren. Jag gjorde det idag efter att jag äntligen har blivit lite långledig. Jag insåg att jag hade väldigt många böcker som jag har börjat läsa, men som kommit lite på sidovägar. När jag tänker efter vet jag faktiskt inte riktigt helt varför...


Jag började läsa När vi möttes av Anna Todd under förra sommaren, men efter en tid tyckte jag boken blev för utdragen. Kanske återupptar jag boken igen under denna sommar? 
The Mister av E.L James läste jag när jag arbetade i Norge. Men när jag kom hem till Sverige fann jag andra böcker mer intressanta, kanske för att jag tröttnade på E.L James böcker som har samma stuk som de tidigare? Vänd rätt upp av Emelie Novotny fick ligga lite på vänt efter att utbildning kom i vägen, dock är det en bok jag definitivt kommer läsa, då jag älskar hästar. The Left Hand of God av Paul Hoffman köpte jag spontant efter att jag skulle resa en längre sträcka med tåg. Boken hamnade tyvärr direkt på hyllan när jag kom hem, varför det blev så har jag faktiskt ingen aning om. Det var en trevlig bok att läsa under resande fot. Kanske tas den med på nya äventyr nästa gång jag åker tåg? 

Prince of Thrones av Mark Lawrence vet jag att jag la undan efter att den blev för blodig. Kanske var jag för ung för att läsa boken? Nu är jag blivit äldre tänker jag ta mig an den blodiga och äventyrliga fantasyboken. The Danish Girl av David Ebershoff köpte jag efter biopremiären. Jag vet fortfarande inte om det var ett dåligt köp..Visst fanns det mycket att ta del av i boken som inte filmen visade, men jag känner bara att den fick mig att känna mig understimulerad under min läsning. Borde man ens känna så vid läsning?

Drömmarnas Hus av Alix Rickloff och På Öppet Hav av Nora Roberts köpte jag förra sommaren. Dock tyckte jag att jag tröttnade på att läsa om sjuksköterskor i Drömmarna Hus efter att jag själv jobbar inom vården. Dock är boken väldigt fin skriven och den kommer jag ta mig igenom en dag. 
På Öppet Hav slutade jag läsa när min man kom hem efter att han varit borta sex månader till sjöss. När han kom hem slutade jag läsa och njöt av sommaren tillsammans med honom. Boken kommer jag läsa igen nästa gång han åker ut till havs.  Stolthet och fördom av Jane Austen började jag läsa denna vår, dock skulle jag inte ha sett filmen innan jag avslutade boken. Det fick mig att tappa lusten att läsa vidare. Detta är även en bok jag kommer läsa klart då den är en av de vackraste böcker jag läst hittills även om jag inte slutfört den än.  

Har du några böcker som ligger på hyllan som du har börjat läsa, men som du inte tagit dig igenom än? Skriv gärna vilka genom att kommentera i inlägget nedan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar