tisdag 26 maj 2015

Halo av Alexandra Adornetto






Tre änglar faller ner till jorden för att avsluta sitt uppdrag. När Bethany som är den mest oerfarna och mest humana faller för en ung man, måste Bethany välja. Kan kärleken övervinna onda krafter?

Halo av Alexandra Adornetto var en bok som jag inte njöt av över huvud taget. Jag valde att köpa den här boken för jag trodde den skulle innehålla ett stort äventyr, djup kärlek och intressanta karaktärer. Tyvärr var det enda jag fann glädje av, den snygga framsidan och de få dikter som fanns med i boken. 

Som läsare får jag följa Bethany som är en ängel och som har till uppdrag tillsammans med hennes ängla-vänner Gabriel och Ivy att stoppa ondskan som härjar på jorden. De skickas till en liten småstad som kallas Venus Cove och där utspelar sig hela historien. Jag tycker att Venus Cove beskrevs som en väldigt kliche stad, där det absolut inte händer någonting alls. Spänningen låg i botten och dialogerna utvecklingslösa.  Det kändes som man inte kommer fram genom historien.

När det gäller huvudkaraktären Bethany så beskrivs hon som vilken tjej som helst, hon har inga speciella drag som sticker ut och resterande bikaraktärer var väldigt otydliga. 

Jag hade stora förhoppningar på den här boken, tyvärr blev det en stor besvikelse. Början var ingen höjdare och när jag når hälften av boken känner jag bara hopplöshet. 
Hela boken var en kliché och jag tyckte att författaren la alldeles för mycket energi på hela "Ängla" temat. Det blev så himla löjligt i slutändan. 

Betyg: ★
Titel: Halo
Författare: Alexandra Adornetto
Förlag: Square Fish
Språk: Engelska
Antal sidor: 484
Utgivning: 2011
Rec ex: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar