lördag 2 maj 2015

Filmrecension: The Duff

För första gången gick jag på en "Teen movie" på bio och som jag har förstått det så var den här en annan typ av Mean Girls film. Jag tyckte konceptet i den här filmen gick hem, det var snyggt uppbyggt, då man för första gången får ta del av det tekniska samhället med alla mobiler, appar och klipp. Det syns verkligen att man har kommit framåt inom det tekniska.

The Duff , ja, det är verkligen en ny betäckning som jag nu har fått ta del av.
Gud vad elaka tonåringar kan vara! Det känns verkligen som om man kan bli utstött av allt nu för tiden. Bianca som man får följa i filmen är en tjej som har sin personlighet och hon bryr sig som sagt inte om vad andra tycker och tänker om henne, hon har sin två bästa vänner som hon umgås med, men sedan kommer avslöjandet som förändrar hennes situation, vilket förändrar hela hennes liv.

Jag personligen tyckte att skådespelaren Mae Whitman (Bianca) kändes alldeles för självsäker på sig själv, som om hon inte alls är den "svaga" person som hon egentligen vill visa i filmen. Men hon var duktig inom det komiska området, det var några småscener som fick mig att skratta oerhört. Men tyvärr varar det inte länge. När det gäller skolans poppis, Madison Morgan som spelas av  Bella Thorne, så blev jag väldigt besviken, hon var bara totalt elak (då hon troligen är väldigt osäker på sig själv) i filmen, men också väldigt en i mängden. Jag tyckte inte hon utstrålade skolans drottning precis. Väldigt dåligt val av skådespelare.

Totalt sett höll inte filmen måttet som Mean Girls filmen, The Duff hade väldigt lite humor genomfört med Mean Girls och jag tyckte inte situationen om "mobbning" var så trovärdig. Visst den kom med ett nytt koncept, men jag tyckte det kännes alldeles för mycket som en B-film. Sedan var den väldigt uppenbar, man kände redan från början hur det här skulle sluta, vilket är tråkigt för en filmtittare.

Betyg: 2/5

Filmen The Duff är baserad på boken av Kody Keplinger.