onsdag 20 maj 2015

Mina första klassiska böcker på bokhyllan!



Här är de äntligen, böckerna som jag velat ha i bokhyllan under väldigt lång tid. De är äntligen inköpta och det ska bli så roligt att få läsa de här. Nu kanske ni tänker, ush var tråkiga böcker, de är så ute och helt orealistiska, tragiska och så vidare...
Men tro mig, det finns en hel del charm i de här, äkta romans, inspirerande äventyr och citat som får en att smälta.

Romeo och Julia har länge varit min favorit historia från Shakespeare och det har inte varit lätt att hitta boken, tro mig, det har varit väldigt svårt att hitta Romeo och Julia i bokbutikerna. Men nu är den äntligen hemma hos mig och jag är så glad.

När det gäller De tre musketörerna av Alexandre Dumas, så finns det ju ingen bättre äventyrs bok än denna klassiker. Jag har länge inspirerats av denna historia, med ädelt mod, starka band och kärlek. Allt i ett helt enkelt. Det är många karaktärer som jag fascineras av då de alla är väldigt olika från varandra, men strävar efter samma mål, när det gäller musketörerna. Man kan ju bara inte ogilla denna klassiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar