måndag 2 mars 2015

Pulse Serien av Patrick Carman

Den nya dystopiska serien Pulse av Partick Carman har imponerat på många läsare. Det här är en bokserie som kommit med ett koncept som verkar få fler att bli nyfikna på den.
Då är frågan vad handlar den här bokserien om? Jo, det här är en serie som handlar om en massa ungdomar som har förmågan att använda sina tankar till att användas som superkrafter. Vissa kan flytta saker med tanken, vissa teleportera sig och som ni ser på bokomslagen, så tror jag man också bör flytta träd och byggnader.
Den verkar som sagt väldigt actionfylld och intressant bokserie.

Klicka er in på författarens hemsida HÄR!


Handling:
Året är 2051 och Faith Daniels upptäcker att hon kan flytta objekt med sina tankar. Det är en teknik som kallas Pulse och hennes mystiske klasskamrat Dylan Gilmore har också den talangen. Faith demonstreras hennes nya förmågor på ett gäng av Pulse mästare som har kraften att skada sina fiender genom att dra upp gatlyktor från marken och kasta iväg den med all kraft. Även om hennes krafter är outvecklade och svår att kontrollera, så har hon ett val. Om hon vill slå sig samman med Dylan och rädda världen, så måste hon använda all kraft hon kan hitta, även Dylans.


2 kommentarer:

  1. Bokserien verkar bra och omslagen är väldigt fina! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller med, den här bokserien verkar vara väldigt speciell.
      Jag känner på mig att den här typ av bokserie kommer tilltala mig. Ja, man kan ju inte undvika omslaget, det ser väldigt coolt ut!

      Radera