söndag 3 april 2022

Jag är Zlatan av Zlatan Ibrahimovic & David Largercrantz

 


Jag är Zlatan av Zlatan Ibrahimovic & David Largercrantz kom ut först 2011 och har nominerats till Augustpriset. Boken är en av Sveriges mest sålda böcker. I och med filmatiseringen av Zlatans liv som haft premiär 2022 har även Albert Bonniers Förlag släppt ett nytt omslag i pocketform. 

I boken får man följa den unga Zlatan genom hans barndom, till hans mest intensiva fotbollskarriär i vuxen ålder. Det dyker upp lika många utmaningar som nya ansikten i Zlatans liv. Håll i er, passionen för fotboll är lika hög som Zlatans temperament. 

Jag är Zlatan är en bok som visar stor passion för fotboll, styrkan att vara sig själv och ett mod att gå sin egen väg. Boken har lyckats inspirera och underhålla på en nivå jag aldrig upplevt i en biografi. Det är en unik historia som berör från första till sista sidan och jag kan inget annat än att hylla denna bok. Det är en välskriven historia, där dialogerna lämnar mig med ett leende och rysningar när jag få läsa om Zlatans kämpaglöd genom hans karriär. Jag tycker absolut du ska läsa denna bok om du gillade filmen, det finns mycket mer att ta del av som filmatiseringen missade. Detta är en av de bästa böcker jag läst på länge. 

Betyg: ★★★★★
Titel: Jag är Zlatan
Författare: Zltan Ibrahimovic & David Lagercrantz
Förlag: Albert Bonniers Förlag
Språk: Svenska
Sidor: 432
Rec: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar