onsdag 31 januari 2024

Percy Jackson- Född Till Hjälte av Rick Riordan

 

Rick Riordan har toppat bästsäljarlistorna med sina böcker om pojken Percy Jackson och de grekiska gudarna. Blandningen mellan spänning, humor och äventyr har fångat många läsare världen över. 

Första boken slänger ut en på en oförglömlig resa som gör det svårt att släppa läsandet. Boken är skriven för 10-12 åringar, men fungerar perfekt för unga som vuxna. Rick Riordan har skapat en färgstark värld som gör det enkelt att glömma sin egen verklighet och det gör att han får ett högt betyg av mig tillsammans med den lätta skriv srpåket som är både enkelt, chamrigt och underhållande. Det var väldigt lätt att älska Percy och hans vänner då dynamiken är pefekt. Det förekommer inte en enda lugnt kapitel vilket jag älskar. Det är fart och fläckt från början till slut och jag kan inte få nog, utan springer vidare till bokhandeln och köper på mig bok nummer två. 

Percy Jackson är en av de bästa böcker jag läst på länge!

Betyg: ★★★★★
Titel: Percy Jackson- Född till Hjälte BOK 1
Författare: Rick Riordan
Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 448
Rec: Nej


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar