söndag 23 april 2023

Stormarnas Imperium av Sarah J Maas

 


Det är ingen hemlighet att Sarah J Maas böcker fångar läsare världen över med hennes starka huvudkaraktär Aelin Galathynius och hennes älskvärde följeslagare. Stormarnas Imperium är bok nummer fem i bokserien och här fortsätter Aelins resa mot att befria landet av tyranner och monster. 

Jag är ett stort fan av Sarah J Maas sedan många år tillbaka och hennes äventyrliga historier, dock blev jag besviken på denna del som inte tillförde något annat än massa utdragande av både det ena och det andra. I större del av boken förs inte historien framåt och utvecklingen av både karaktärer och relationer har stannat upp helt. Det förekommer vissa partier där jag får lära känna bikarktärer något bättre och vissa relation byggs upp till passionerade romanser, men jag kom även till ett stadie där jag undrade...måste alla karaktärer ha en kärlekspartner?? Ett tag blev det bara för mycket. 

Skrivandet har inte ändrats i sitt stora hela. Det flyter på bra och det är lätt att fantisera upp världen. Sarah J Maas har lyckats fint med skrivstilen som tidigare böcker och jag är lika inspirerad som alltid. Det enda som jag tyckte höll en god standad var de sista 100 sidor som öppnar upp för en mörkare öppning i sista och avslutande delen. 

Titel: Stormarnas Imperium
Författare: Sarah J Maas
Förlag: Modernista 
Sidor: 717
Språk: Svenska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar