söndag 23 april 2023

Det Slutar Med Oss av Colleen Hoover

 


Colleen Hoover har tagit läs comunityt med storm. Jag var lite skeptisk till en början, då jag inte brukar läsa dessa typer av böcker. Till slut kunde jag inte motstå det och valde att ge det en chans. Det Slutar Med Oss är den första boken jag läst av Colleen Hoover och det lär inte bli den sista. 

Boken handlar om Lily Blom som berättar sitt liv i nutid och dåtid. Hennes historia kantas av missöden, våld och drömmar om ett annat liv. När Lily är vuxen och flyttat hemifrån träffar hon Ryle som fyller henne med det som hon länge saknat. Med tiden börjar hennes förflutna vävas in med hennes nutid och allt som hon upplevt och känt i sina yngre år, fyller henne med känslor som hon inte upplevt på länge.  

Det Slutar Med Oss var mer än vad jag väntade mig. Den här boken lyfter många viktiga ämnen, om familjerelationer, våld i hemmet, kärleksrelationer, värme och oväntade överraskningar. Det var så mycket mer i den här boken som gör det svårt att beskriva. Karaktärerna är färgstarka och unika på ett sätt som gör de oförglömliga, historien kramar åt ens hjärta på både gott och ont, och jag lämnas helt mållös efter sista sida. Jag inser att det här är verkligen något jag höll på att missa och nu i efterhand är jag så glad att jag tog mig en chans att läsa denna historia. Det gav en så många lärdomar och perspektiv att jag tycker att alla borde läsa den. Detta är en perfekt bok att lyfta i skolor och bokklubbar. 

Betyg: ★★★★☆
Titel: Det Slutar Med Oss
Författare: Colleen Hoover
Förlag: Lovereads
Sidor: 409
Språk: Svenska
Rec: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar