tisdag 21 april 2020

Tisdagstrion- Favoriter från de tre författare jag äger flest böcker av!

Tisdagstrion är åter här igen och denna gång har Boken & Ugglan tagit upp favoriter från de tre författare jag äger flest böcker av. Nedan kan ni läsa om mina valda böcker!

När det kommer till The Twilight Saga av Stephanie Meyer äger jag allt ifrån böckerna både på svenska och engelska, grafiska noveller och boken Genom dina ögon (The Host) av Stephanie Meyer. Om jag kunde drömma var boken som fick mig att bli förälskad i böcker.
Bokserien The Vampire Diaries av L.J Smith har alltid varit en favorit och även där äger jag böcker utöver bokserien som tex Stefans Diaries och jag kan inte frångå att The Vampire Diaries har en underbar romantisk historia där boken Vreden och Återkomsten toppar som min favorit i serien.
Narnia Häxan & Lejonet av C.S Lewis kommer alltid vara den bästa boken i serien. Magin in till världen och alla dess varelser och äventyr är klockren. Böckerna har jag i original- och filmatiserings omslag.

Om jag kunde drömma (pocket) Vreden och Återkomsten av L. J. Smith (Pocket) - Fantasyhyllan Complete Chronicles Of Narnia (häftad)

1. Om jag kunde drömma av Stephanie Meyer- "Tre saker var jag absolut övertygad om. Den första var att Edward var vampyr. Den andra var att det fanns en del av honom - och jag visste inte hur stark den delen kunde vara - som törstade efter mitt blod. Och den tredje var att jag var villkorslöst och ohjälpligt förälskad i honom."

Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i delstaten Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli lika långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulle och förföriske Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning. Edward har länge lyckats hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward håller mest kär. Edwards och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara.

2. Vreden och Återkomsten av L.J Smith- När Elena förälskade sig i Stefan Salvatore visste hon inget om den mörka hemlighet som han burit på i århundraden att han var en vampyr. Hon kände heller inte till hans farliga bror Damon och hur hon mot sin vilja skulle dras till honom. När det till slut var för sent och hon befann hon sig mitt i en kamp mot ondskan. En kamp som slutade med att hon offrade allt för den hon älskade.
Stefan och Damon är de enda som vet vad som hände den hemska natten som förändrade Elenas tillvaro för alltid. Bröderna är dödliga fiender med ett mörkt förflutet av hat och stridigheter. Frågan är om de kan återförenas för att stå emot de mörka krafter som nu hotar det lilla samhället Fall's Church?

3. Narnia Häxan och Lejonet av C.S Lewis. C.S. Lewis älskade och tidlösa böcker om landet Narnia; I Häxan och lejonet kommer syskonen Pevensie till Narnia, där den Vita Häxan härskar och det är evig vinter. Men det sägs att den dag då fyra av Adams och Evas söner och döttrar kommer till landet, då börjar våren och lejonet Aslan återvänder och befriar landet.


8 kommentarer:

  1. Har inte läst någon av böckerna i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något att skriva upp i sin "Att läsa lista"! ^^

      Radera
  2. Narnia-böckerna gillar jag verkligen! Har också läst om Bella och Edward, men inget från The Vampire Diaries. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åå vad kul! Om man gillar vampyrer är The Vampire Diaries inget man bör missa!

      Radera
  3. Narnia-böckerna läste jag som vuxen och jag gillade dem, men jag önskar så att jag hade läst dem när jag var yngre. Då hade jag nog gillat dem ännu mer 🙂

    SvaraRadera
  4. Jag håller fullkomligt med!

    SvaraRadera
  5. Läst en bok av C.S Lewis, men det var väldigt länge sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Böckerna passar alla åldrar. ^^

      Radera