söndag 5 april 2020

Gossip Girl!

Inte trodde jag att min pojkvän någonsin skulle rekommendera en tv-serie som Gossip Girl till mig. Det var verkligen något nytt eftersom jag aldrig brukar sätta min fot i just ungdomsdrama. Dock skriver jag detta i ett undantagsfall eftersom Gossip Girl har fått mig att bli BEROENDE och jag vill inte missa chansen för er som just älskar ungdomsserier tillsammans med en hel del drama.
Kan ni förstå att jag just skrev det i stora bokstäver? För er som inte vet vad tv-serien handlar om har vi ett gäng ungdomar som lever i lyx i New York tillsammans med allt som har med skola, pojkvänner, flickvänner, hämnd, kärlek, pengar och skvaller att göra.

Gossip Girl #1: A Novel by Cecily Von Ziegesar
I början får man bekanta sig med Serena Vander Woodsen som kommer tillbaka efter att varit på ett internat under en lång tid. Det dröjer inte länge tills man förstår att Serena är ett känt ansikte i New York och hennes vardag vänds upp och ner när saker och ting kommer i rörelse. Sedan har vi vackra Blair som får allt hon vill ha genom att peka. Hon har självklart vänner som gör allt hon säger, men även hon har sina svaga sidor och det dröjer inte länge när Chuck kommer in i bilden och skakar om hennes värld. Chuck är en annan karaktär som är en av de rikaste ungdomarna i stan och frågan är om han verkligen kan köpa allt av pengar? Detta är bara några av de som man får bekanta sig med.

Det är helt klart en välgjord serie med imponerande manus och spännande karaktärer. Det tar inte lång tid tills man själv vill vara en del av världen och just få uppleva lite skvaller, pengar och kärlek. Nej, jag säger bara att ge det en chans för er som inte har sett tv-serien. Kanske vill ni läsa boken istället, då finns boken Gossip Girl av författare Cecily Von Ziegesar att lägga händerna på.
Tv-serien har ni tillgång till på Netflix! Rekommenderar starkt! Har ni läst eller sett serien? Skriv gärna om vad ni tycker i kommentarfältet!

Las 5 coincidencias entre la serie "Elite" y Gossip Girl | AR13.cl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar