måndag 22 december 2014

Kick Off Manga- Rekommentation!



Det nya "modet" Manga är här! Fler och fler läsare börjar inrikta sig på manga, vilket jag tycket är fantastiskt kul. Det borde man uppmuntra mer här i Sverige tycker jag. Många unga idag finner stor inspiration i de tecknade bilderna och självklart de otroligt spännande historierna som man får vara med om. Jag själv har alltid tycket väldigt mycket om manga, det har hjälpt mig att bli en bättre tecknare, men framför allt har det hjälpt mig att öppna mina sinnen för att skapa nya historier som jag skriver om.

En riktigt fantastisk manga serie på två delar som jag älskar heter Kick Off. Den serien blev tyvärr bara på två delar eftersom bokförlaget som gav ut bokserien inte ville lansera böckerna mer, vilket jag tycker är otroligt fånigt och elakt, när man vet att manga inte är så stort här i Sverige så väljer man att ta bort det ända lilla man skapat här. Det går dock inte att göra något åt, men man får helt enkelt ta vara på det man kan få. Vilket jag har gjort! På min bokhylla finner ni de två pocket böckerna som jag inte kan stå emot!



Yokaj Studio förtjänar ett stort tack från mig eftersom jag började intressera mig av manga tack vare den här korta svenska manga serien som jag då läst för väldigt länge sedan. Men det var startskottet för min del och det tycker jag att jag borde dela med mig av. Serien har innehållit så mycket skratt och kärlek från mitt håll och det tackar jag för. Karaktärerna har varit så personliga de kunde bli med så charmiga drag och fantastiska coola egenskaper var ut en av de att man inte kommer glömma de i första taget. Det fanns garanterat karaktärer som man egentligen inte skulle tycka om, men det var riktigt svårt att avskärma sig från de.
Jag tycker att man bör ta del av den här coola mini serien på två pocket böcker eftersom jag lovar att man kommer få så mycket ut av den. Alla som läser serien hittar alltid sin favorit karaktär och jag fastnade för spöket Andreas och hans stil. Jag lovar att man inte blir besviken!

//Steffi

http://www.yokajstudio.com/ourbooks.php?lang=swe
Ta er till Yokaj Studio genom att trycka på bilden!

1 kommentar:

  1. Ja, den är helt klart bra :)
    Började läsa den för något år sedan men då fanns bara ett och två. Jag vet inte om några fler har kommit ut. Kanske dax att kolla det? :)

    SvaraRadera