fredag 21 februari 2014

Femtio nyanser av honom av EL James

När litteraturstudenten Anastasia Steele intervjuar den framgångsrike vd:n Christian Grey blir hon helt tagen - han är ursnygg, men skrämmande. Övertygad om att hon inte kommer att träffa Grey igen gör hon allt för att glömma honom, tills han en dag dyker upp på hennes jobb och bjuder ut henne.
Den naiva och oskuldsfulla Ana blir förskräckt när hon inser hur mycket hon vill ha Christian, och när han varnar henne för att komma honom nära blir hon bara mer intresserad.
Men Christian Grey är ingen vanlig man - stormrik, passionerad och kontrollerande, med mörka hemligheter som döljs bakom den perfekta ytan. Snart upptäcker Ana mer än hon någonsin kunnat ana om sina egna begär, och allt det Grey gömmer för omvärlden.

Recension: Ja, vad säger man om den här boken? Det var ganska mycket att ta in och det var väldigt mycket erotik. Det här är första boken i serien om den stenrike Christian Gary som blir förälskad i kvinnan Anastasia Steel och det är början av deras intressanta sexuella äventyr.
Innan när jag valde att läsa den här boken valde jag att söka lite mer om den på internet, där fick man stora reaktioner och mycket kritik. Det verkade som sagt att många älskade underhållningen av de sexuella scenerna som man får läsa i den här boken. Jag själv blev ganska nyfiken på den här boken och valde att läsa den, dock tyckte jag att det tog väldigt lång tid tills det här paret träffas och inleder en romans, så jag blev väl lite uttråkad i början, men när Christan och Anastasia väl träffas och börjar umgås förvandlas den tråkiga och sega tiden till något mycket mer intressant och underhållande. Jag tyckte väldigt mycket om dialogerna i den här boken där Christian Gray alltid kom med någon ironisk kommentar eller ett charmande samtal. Att boken utspelar sig i den snygge och stilige Christan Grays lägenhet en hel del tar jag inte som ett negativt resultat.

Ja, nu undrar ni säkert vad jag tycker om Christian Gray, hhmm. Det finns en hel del man kan diskutera. Det första jag avslöjar är att han är verkligen en karl som man inte skulle säga nej till i första taget. Med hans personlighet och charm är det nog svårt för de flesta att inte tycka om honom, även om han har en hel del sexuella behov då och då. Inte nog med hans charm så lockas man ju också till hans lyx, han har som sagt allt man kan önska sig och lite till antar jag. Han verkar inte bara ha koll på hur men ska vara, utan också hur kvinnor bör se ut i kläder, kroppspråk och tal. Vilket imponerar. Jag tycker att EL James har lyckats och att hon delar med sig av vad hon tror folk älskar är verkligen kul. Jag blev inte besviken.

Titel: Femtio nyanser av honom
Författare: E L James
Förlag: Norsteds