tisdag 10 december 2013

Utmaning Accepterad- 5 frågor om boken jag läser nu.


Då har jag fått en utmaning av Chamilla.N som vill att jag svarar på de här 5 frågorna angående den bok jag nu läser om. Så det har jag nu gjort!
 

Hur många kap har du läst ur boken?
Boken Legend har ingen numrering på kapitlen, dock får man skifta mellan att följa killen Day & June vartannat kapitel. (Jag har läst en tredjedel av boken).
 
 Vad var den första meningen i boken?
Day- "Min mamma tror att jag är död"
 
Vad var den sista meningen du läste i boken?
Day- "Jag har en tid att passa"
 
Hur tycker du boken verkar?
Boken verkar vara en annan typ av Hungerspelen, fast en annan kontrast på det hela. Man får läsa om killen Day som är en "typ av hjälte" fast han beskrivs som en brottsling i staden han lever i. Man får också följa tjejen June som kräver den sanning hon aldrig fick ta del av. Boken verkar vara unik.
 
Vilken händelse är din favorit än så länge?
När Day planerar att stjäla medicin från det högt bevakade sjukhuset med en massa soldater.
 
 
Bonus!!
Kolla in författaren Marie Lu Hemsida. Där hon har en del fan art från sin bokserie och mycket mer!
 
Fan Art av Marie Lu på sin karaktär Day!
 
You take it all
One Day at a time
 
You try to walk in the light
 
 
 
 

1 kommentar: