fredag 15 november 2013

Nyckeln i Brevlådan!!!!!!!!!!

Ni kan inte förstå hur lycklig jag är nu, det här var verkligen höjdpunkten 2013!!!

Jag har en väldigt intressant historia att berätta och det var verkligen ett chockartat slut som slutade med ögonen tårfyllda av glädje!

"Idag var det bestämt att jag skulle gå i skolan som vanligt, dock bara den första lektionen på morgonen eftersom de andra lektionerna efter lunch var inställda. Vilket var tur (eftersom jag så gärna ville få tag på Nyckeln så snabbt som möjligt-Bokutsläpp!!) så jag ringde till min pappa som kom och hämtade mig från skolan och sedan tog vi oss till Väla Storcentrum för att köpa Nyckeln som jag så länge väntat på känns som en evighet. Vi tog oss till Akademibokhandeln och där står en hel bunt med böcker från Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren och jag var otroligt lycklig att bara få se och hålla i Nyckeln, ÄNTLIGEN, men så kom vi till själva priset på boken, vilket var en stor chock, då den kostade en hel del. Jag visste direkt att det här inte kommer gå, då jag tyvärr måste vänta på bokrea eller "kanske till jul eller födelsedag".

Med ett sprucket hjärta lämnar jag Akademibokhandeln och fortsätter hemåt. Väl hemma ber pappa mig att kolla brevlådan och där hittar jag en lapp som är till mig. Där står det att jag ska gå och hämta ut ett paket, då jag inte alls har en aning var det är. Jag får ut paket och springer hem för att se vad det är och sedan när jag öppnar det....NYCKELN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag hoppar av glädje (en väldigt lång tid) tills jag landar på golvet och sitter med stora chockerande ögon som får ut glädjetårar, jag kan inte fatta det!!! JAG HAR FÅTT NYCKLEN!!!!!!!!!!!!
Pappa kollade på mig som om jag vore knäpp, jag som sitter på golvet i hallen, med boken i handen och ögonen fyllda av glädje. Jag tror att min pappa också var lycklig.
 -Han behövde inte betala den dyra boken- ;)

Jag ställer frågan hela tiden till mig själv "Är det sant?" "Är det möjligt?" Jag har fått recensionsexemplar av Rabén & Sjögren!! TACK SÅ JÄTTE MYCKET!!!!!!!
Det här var verkligen höjdpunkten för mig 2013!

Tack så jätte mycket <3
Nu kan jag äntligen läsa om slutstriden i Engelsfors...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar