tisdag 28 november 2023

Vinst från Älska Pocket!

Jag deltog för några dagar sedan i en bok tävling som lanserats av Älska Pocket och jag fick just reda på att jag har vunnit! 

Boken En Helt Vanlig Familj av Mattias Edvardsson har filmatiserats och visas nu på Netflix! Jag själv har deltagit i filmatiseringen som statist när filmteamet var i Lund och jag tänker att jag ska läsa boken innan jag ser tv-serien. Nedan hittar ni beskrivningen på boken. Boken har sålts i 29 länder!

Handling

Hur långt skulle du gå för att skydda din familj? Och hur väl känner du egentligen dina barn?
De är en helt vanlig familj. Prästen Adam, juristen Ulrika och deras 19-åriga dotter Stella. De bor i en fin villaförort utanför Lund och på ytan tycks deras tillvaro perfekt. Men en dag raseras allt. Stella anklagas för mord och hamnar i häktet.
Kvar finns de förtvivlade föräldrarna som inte förstår vad som har hänt eller vad de ska ta sig till. De är båda beredda att göra allt för att hjälpa Stella, men frågan är bara om de egentligen känner sin dotter. Eller varandra.
I tre olika delar får vi följa fadern, modern och dottern, och bit för bit avslöjas sanningen om vad som egentligen hände.

💭Har du sett eller läst boken av Mattias Edvardsson?




Källa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar