måndag 27 november 2023

Nyinköpta böcker!

Jag har nu vilat i två dagar efter min hemkomst, så det var dags att sätta på mig mina mössa, skor och en varm jacka för att springa ner på stan och se vilka böcker som har lanserats i bokhandlarna. I tidgare inlägg berättade jag att jag har varit borta ett tag och ja, jag har missat en hel del boksläpp... 

Ondskan av Jan Guillou har filmatiserats på nytt och går nu som  tv-serie. Jag blev så exalterad då Ondskan alltid har varit en fascinerad historia för mig. Jag har sett filmatiseringen från 1993 många gånger, dock aldrig läst boken. Därför är det nu på tiden att sätta mig ner och utforska historien djupare. Jag har redan sett alla avsinitt som finns ute och hittils är jag imponerad. Jag har läst 100 sidor av boken och ja, ondska finns det gott om. Mer om detta i min kommande recension. 

Även författaren Christopher Paolini har skrivit ytterligare en bok i Eragonserien "Murtagh" och det var den första boken jag plockade upp i bokhandeln! Jag har inte läst hela Eragon serien än och hoppas få den utläst väldigt snart. Jag är just nu inne på bok två som inte har lika stort flyt som den första boken, trots detta är skrivandet fantasiskt och det går inte släppa världen. Jag vill inte hoppa på Murtagh innan jag har läst ut serien, jag vill helt enkelt inte bli spoilad. 

💭Har du sett den nya tv serien Ondskan eller läst boken?

💭Har du läst alla böcker i Eragonserien? Planerar du att läsa Murtagh?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar