fredag 5 augusti 2022

Grekland- som att vara i Rick Riordans böcker.




Sommaren flyger förbli och jag har lyckats njuta av både värme, resor och litteratur. Under sommartiden försöker jag hitta tillbaka till energin och harmonin för att inspireras till att upptäcka nya passioner och drömmar. Min semester började med att jag packade väskan och åkte till Grekland, Corfu. Där inspirerade jag av både den grekiska historien och mytologin som ligger som en magisk slöja över ön. Det kändes bokstavligen som att vara en del av Rick Riordans böcker. Nu när jag har besökt och sett mycket av Grekland, har min nyfikenhet av den grekiska mytologin blommat ut. 

Kanske är det dags att plocka upp Sången om Akilles av Madeline Miller? Troligtvis börjar jag med att läsa grunden till alla myter The Greek Myths- The Complete Definitve Edition av Robert Graves. 

När jag inte satt i solstolen och läste om grekisk mytologi, spenderades resterande tid under vatten tillsammans med flera vackra havsarter. Grekland har ett fantastiskt marint liv, där fiskar i olika färgsprakande färger och storlekar simmade tillsammans med mig i takt med de små vågorna. Jag älskade det! Snorkling kommer jag definitivt att göra igen. 
Har du läst någon bok om den grekiska mytologin eller historia, skriv gärna vad du tyckte!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar