torsdag 1 april 2021

The Lives of Saints av Leigh Bardugo

 


 

Skulle du vilja läsa om alla gudar som finns i Grishaverse? The Lives of Saints av Leigh Bardugo har samlat alla berättelser som finns i denna vackra röda bok som nämns i serien Shadow and Bones triologin. 

Recension: Jag tycker att det är super kul att författaren Leigh Bardugo hittar fler möjligheter att få oss läsare att ta in mer av världen Grishaverse. Just nu är jag i en liten Leigh Bardugo bubbla och matar in allt som författaren har skrivit. Jag har läst klart Shadow and Bones trilogin och eftersom den röda boken nämndes i både den andre och tredje boken, kunde jag inte motstå att köpa The Lives of Saints.

Boken är kantad av många små historier som oftast är skrivna på bara någon sida, tillsammans med en vacker bild till. Boken är lättläst och spännande. Många karaktärer drabbas ofta av hemska öden och vissa historier till och med var lite skrämmande. Författaren har lyckats få med berättelser som är skrivna från många olika platser i ***. Skrivandet är vacker och mjukt, jag känner välbehag varje gång jag tar upp boken och läser några sidor. Vissa karaktärer får man återse igen och Alina Starkov är en av de som presenteras med en vacker och imponerande bild tillsammans med en berättelse som ligger kvar i hjärtat på en. 

Jag skulle säga att denna bok passar perfekt på hyllan för er som älskar Shadow and Bones serien och för er som vill ha något lätt att läsa i er lässvacka. 

Betyg: ★★★★
Titel: The Lives of Saints
Författare: Leigh Bardugo
Förlag: Imprint
Språk: Engelska
Antal sidor: 128
Rec: Nej

Finns hos: Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar