torsdag 4 mars 2021

Lästa böcker Februari 2021!

 




Februari månad gick lika snabbt som Januari och jag tog mig igenom totalt tre böcker. 
Harry Potter serien har jag äntligen läst ut och jag kände ett tag att snart får det räcka med Voldermort och all misär som tillkommer. Jag säger inte att det är en dålig serie, utan att jag upplevde den väldigt mörk mot slutet och jag hade helst velat läsa något gladare mot dessa ljusare tider när vårsolen tittar förbi. Alla som är bokälskare anser jag borde läsa Harry Potter någon gång, då alla aspekter för att lyckad bokserie finns i denna magiska värld. 

Siege and Storm av Leigh Bardugo blev en överraskning som jag verkligen tyckte om. Som jag skrev tidigare i min recension kändes det som att vara inne i boken och jag kunde bokstavligen känna havsluften när jag läste. Jag är super glad över att denna bok levererade som jag hade hoppats på och inte nog med det har en karaktär tilltalat mig så mycket så att jag inte kommer glömma honom i första taget! Kapten Stumhond! 

Sist men inte minst The Binding av Bridget Collins var en bok som jag blev rekommenderad av ett bokhandelsbiträde och jag är super glad att jag läste ut den, wow vilken historia! Inte nog med att den handlar om att en ung pojke vid namn Emmett Farmer som får lära sig konsten att ta tragiska minnen och binda ihop de till en bok, så får även jag ett vackert omslag av hela boken! Det här är den vackraste boken jag äger i min bokhylla! Det känns som att jag håller i en bok från berättelsen, hur coolt är inte det? Planerar du att läsa någon av böckerna? Vad har du läst under Februari månad? Skriv gärna i kommentarsfältet nedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar