tisdag 10 mars 2020

Filmrecension- Maleficent 2

Efter att ha sett första filmen av maleficent under jul ville jag mer än gärna se andra filmen. Jag hade inga som helst tankar på att film nummer två ska vara bättre eller mer spännande på något sätt. Jag helt enkelt satte mig ner framför tv:n och följde med i strömmen. Jag kan kort säga Wow vad mycket magi, färger och vackra varelser som fanns med i filmen. Det blev en färgbomb av utsmyckade kläder, vackra växter och magi i alla dess slag. Ren lycka och glädje följde med genom 90% av filmen. Dock tycker jag att man kunde skippa allt våld och krig i den utsträckning som blev i slutet. Till slut blev det bara så mycket misär. Ett tag tänkte jag att filmen inte alls är lämpad för barn. Men bortsett från det fick vi återse gamla karaktärer nya personer och en vacker prins även i denna film.
Har ni sett filmen vad tyckte ni?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar