fredag 27 mars 2020

Fredagsfilm- Som stjärnor i natten

Nöje - Se trailern till "Som stjärnor i natten" » Sevendays

Fredagsfilmen Som stjärnor i natten kunde inte bli ett bättre val. Jag fick en känsla av att det var samma stuk på filmen precis som The Fault In Our Stars av John Green. Den här gången är det en berättelse av Jennifer Niven som tar upp  ämnen som kretsar kring psykisk ohälsa. Det blir en berg och dalbana av känslor som pendlar mellan lycka, uppskattning och tragedi. Filmen innehöll alla möjliga bitar av kärlek, ungdom,  sorg och förlust. Filmen innehöll så mycket att det är svårt att sammanfatta det hela på några rader. Man får följa Violet som försökte hoppa från en bro, när den unga killen Finch dyker upp och räddar Violet. Det blir en början på en saga som de inte trodde var möjlig.

När jag valde filmen hade jag inte läst om vad den handlade om, utan jag satte mig ner med mina chips och min varma filt i soffan och började njuta av fredagskvällen. Början fick mig att fastna direkt. Violet och Finch är som två olika pusselbitar som mirakulöst passar ihop. Jag bokstavligen upplevde alla känslor som finns när jag såg filmen, jag skrattade mycket, var nervös och sorgsen samtidigt. Jag tycker att alla karaktärer framställdes så fint och snyggt i filmen att det inte går att klaga på något. Filmen hade en mjuk och härlig ton när jag såg filmen, även om den innehöll svåra ämnen som många tonåringar troligtvis brottas med.

Slutet blev en twist som jag blev förvånad över, jag vill inte skriva för mycket för att inte rubba slutet för er. Men jag kan ändå berätta att jag nickade med nöjdhet och kände att slutet blev bra. Det kändes som det fanns en mening i det hela och även jag lärde mig mycket av att se filmen. Rekommendation av att se filmen höjer jag tummen upp för.
Filmen finns på Netflix.

Betyg: 4/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar