tisdag 25 mars 2014

Utvald av Ally Condie



Cassia har gett sitt allt i kampen mot det Samfund som förvägrar sitt folk det som betyder mest - familj, kärlek och rätten att få välja.
Efter ett desperat sökande efter varandra och den hemliga motståndsrörelsen har Cassia och Ky förenats i sin kamp. Men priset de fick betala för att gå med i Revolten var högt: Återigen har de skiljts ifrån varandra.
Cassia verkar nu i hemlighet från Samfundets innersta kärna, medan Ky blir stationerad utanför dess yttersta gränser.
Vem är fiende och vem är vän i tider när allting ställs på sin spets? Sanningar uppdagas och spelets regler blir återigen omkullkastade när Cassia, Ky och Xander för sista gången återvänder till Samfundet för att rädda det de så länge kämpat för.


Utvald är den sista delen av Matchad trilogin skriven av Ally Condie och mina förväntningar var stora. Tyvärr var det som att falla till botten. Jag väntade på det stora avslutet som aldrig kom. 
Istället blev det långdragna scener, återskapande dikter och repriser av samma händelser och möten som i tidigare böcker. 

Revolten kom inte fram  ljuset då det kändes som någon släckte lampan mitt i den spännande avslutningen. De sista 200 sidorna var den enda som gav resultat, vilket jag som läsare fick mina svar och det hela blev en känslostorm. Tyvärr är det inte en serie jag kommer läsa igen. 


Betyg: ★
Titel: Utvald
Författare: Ally Condie
Förlag: Raben & Sjögren
Språk: Svenska
Sidor: 492
Utgivning: 2014
Rec ex: Ja


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar