lördag 1 mars 2014

Recension: Filmen-The Book Thief


Ja, då var man och såg The Book Thief på biopremiären igår och det var en riktigt spännande upplevelse måste jag säga, filmen började väldigt bra med en dramatiskt och sorgsen början, men på ett bra sätt. Det gjorde att jag blev nyfiken, vilket, dröjde inte länge tills man njöt av filmen.

När det gäller hur filmen var gjord, tyckte jag att filmen hade en fin kontrast med alla välgjorda scener och skådespelare. Jag tyckte att de hittade en väldigt duktig huvudkaraktär spelad av Sophie Nelisse, hon presterade och hon skapade en bra känsla genom hela filmen. Konceptet med The Book Thief tyckte jag var lovande, dock fanns det perioder som jag tyckte det blev lite tröttsamt.
Jag kan väl tycka att det inte hände så många spännande scener där man satt på helspänn. Men det fanns scener där det var kul och spännande på samma gång och det var väldigt många gånger där jag själv blev berörd.
 
Under filmens gång fanns det också fantastiska citat och dialoger som jag fastnade för, så det var riktigt kul att se. Jag själv tycker att varje film måste ha någon episkt citat för att en film ska bli strålande och den här hade väldigt många av de. Jag vet inte riktigt vad mer jag ska skriva för att inte Spoilers ska uppkomma, men jag kan sammanfatta den och det var att den här filmen innehöll starka band, kärlek, vänskap, äventyr och fantastisk musik.
Jag blev inte besviken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar