torsdag 30 maj 2013

Köpta Böcker- Femtio Nyanser!


Femtio Nyanser av Mörker & Frihet!
Nu har jag äntligen köpt andra och tredje delen av Femtio Nyanser!! Jag har verkligen längtat efter de här böckerna i snart ett halvår (tror jag). Första boken köpte jag när den väl kom ut och den var verkligen bra skriven, vilket fick mig att bli nyfiken på de andra böckerna, men eftersom böckerna kostade en hel del per styck, så fick jag tyvärr vänta ett bra tag tills priserna gick ner. Det gick heller inte att låna böckerna på biblioteket då det var så mycket folk som skulle läsa de både på svenska och engelska, så jag bestämde mig för att inte låna de utan vänta tills jag ska köpa de andra delarna. Men nu har priserna gått ner, så jag passade på att slå till. Det roliga är att jag vann en tävling på facebook som gjorde att jag fick 500:- så jag passade på att köpa lite böcker!
Nu har jag verkligen något intressant och bra att läsa på sommaren, jag ser verkligen fram emot det.

Ni känner säkert till den här succe berömda serien om Cristian Grey och Anastasia steel, ett kärlekspar man får följa. Jag tycker att den första boken var bättre än förväntat, då man verkligen kom in i den väldigt snabbt i början och många intressanta samtal mellan Anastasia och Christian fick man även läsa om, vilket gjorde att det inte gick att sluta läsa. Jag tycker boken är väldigt bra även om det inte fanns jätte många karaktärer i den, men det funkar fantastiskt bra ändå. Även om man läser boken ur Anastasias Steels synvinkel får man reda mycket på hur Christian Grey är som person. Den första boken hade väldigt mörka drag då och då när det gäller Christian Grey, vilket får en att fortsätta att läsa. Håller ni med om det?
Hittils tycker jag om serien...jag hoppas de andra delarna blir lika bra eller bättre, men det tror jag.

//Steffi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar