tisdag 18 oktober 2022

Demon in the wood av Leigh Bardugo & Dani Pendergast




Författaren Leigh Bardugo har trollbundit mig med hennes förmåga att blanda magi, politik, utanförskap och längtan till sammanhang i tidigare böcker. Det har hon lyckats med i även denna bok som innehåller vackra bilder som flätas snyggt med de korta dialoger som är fylld av spänning. 
Det krävdes inte mycket för att få mig att sjunka ner i soffan och färdas vidare till en farligare värld som kantas av osäkerhet och rädsla, vilket jag kunde känna i varje sidbyte. 

Att få följa Alexander The Darkling i hans unga ålder var ett underhållande och spännande sätt att få en djupare förståelse för resten av världen. Det enda jag kan tycka var att boken var alldeles för kort, jag läste ut boken under samma dag. Jag hade hoppats få att det fanns fler historier att packa upp ur hans liv att åtnjuta. Jag rekommenderar starkt denna bok om du är ett fan av tidigare böcker av författaren, då det tillförde otroligt mycket för för världen som Leigh Bardugo har skapat. 

Betyg: ★★★★★

Titel: Demon In The Wood
Författare: Leigh Bardugo & DAni Pendergast
Förlag: Orion Childrens Books
Sidor: 208
Språk: Engelska
Rec: Nej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar