måndag 11 april 2022

Böcker i Brevlådan




Våren är kommen och blommorna blomstrar både vid strandkanten och i de djupa skogarna. När jag tar mina promenader värmer solen i ansiktet och all växtlighet börjar få tillbaka sin färg. Det får mig att vilja läsa något nytt, en genre som jag inte tidigare har läst. Jag skrev i ett tidigare inlägg att ett av mina mål detta året är att försöka läsa en annan genre än fantasy och det kommer jag göra denna vår. 

Jag hade sedan en tid tillbaka haft Hemligheternas Bibliotek av Janet Skeslien Charles på min Att läsa lista* och jag är så glad att Printz publishing valt att översätta boken på svenska. Båda böckerna är verklighetsbaserade historier från andra världskriget. 

Planerar du att läsa något av böckerna?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar