torsdag 2 april 2015

2 engelska böcker ska läsas!



Ja, nu har mina kurser äntligen satt igång och ett av mina ämnen jag valt att läsa är engelska 7 motsvarande engelska C. Det är en kurs som fokuserar på engelsk litteratur, vilket jag är överlycklig med att fått reda på. Jag kommer alltså utöka min engelska, tillsammans med en hel del engelska författare och deras texter som William Shakespeare, Osckar Wild, Edgar Alen Poe mm. I kursen ingår det att läsa en hel del texter från den äldre tiden, vilket ska både bli inspirerande och kul. 

Nu till det stora hela...
I min studieplan står det att jag måste läsa ut 2 engelska böcker, en bok före 1950-talet och en bok efter 1950-talet. Då är frågan vilka böcker blir det? Jo, för mig blev det utan tvekan Testament of youth av Vera Brittain, boken som blev skriven 1933 och Halo av Alexandra Adornetto som blev skriven 2010.
Det ska bli oerhört kul att få ta del av böckerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar