onsdag 14 januari 2015

Ny bok i bokhyllan 2015!



Äntligen har man sett filmen Unbroken och med tanke på att den inspirerade mig så mycket som den faktiskt gjorde kunde jag inte motstå att köpa boken idag på en liten utflykt till Lund. Jag är så nyfiken på att läsa den här boken, jag undrar verkligen vad mer man kunde få ta del av, nu när man har sett filmen vet man ju att det fick så mycket detaljer som man troligen missat och det är jag absolut nyfiken på att ta reda på.  

Handling: En eftermiddag i maj...
Så inleddes en av andra världskrigets mest häpnadsväckande odysséer. Löjtnanten hette Louis Zamperini och han befann sig plötsligt på en liten livflotte på drift mot det okända. Framför honom låg hundratals mil av öppet hav, attackerande hajar, en läckande flotte, törst och svält, fiendeflyg och bortom det en till och med större prövning.
Zamperini skulle komma att drivas till den yttersta gränsen för vad en människa klarar av, och han skulle möta desperation med påhittighet, lidande med hopp, brutalitet med uppror. Hans öde hängde på den allt skörare tråd som var hans viljestyrka.
1943 störtade ett amerikanskt bombplan i Stilla havet och försvann. Kvar på havsytan fanns bara spridda vrakdelar och spår av olja, bensin och blod. Men plötsligt dök en människa upp. Det var en ung löjtnant som lyckades kämpa sig ombord på en livflotte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar