fredag 8 februari 2019

Free Rein- fantastisk hästserie på netflix!



Jag tror knappast det bara är jag som har lagt märke till den nya hästserie som finns på netflix som heter Free Rein. Jag är helt såld på tv-serien som nu har funnits på netflix sedan 2017. Det handlar om en tjej som heter Zoe som kommer till en liten ö i England tillsammans med sin mamma och lillasyster. Det som var tänkt att bli en lugn sommar förvandlas till ett äventyr med vackra hästar, snygga killar och allt däremellan. Det dröjer inte länge tills Zoe kommer i kontakt med en svart häst, där de formar ett nära band tillsammans. När Zoe blir en del av hästlivet på Bright Field stall inser hon att det är mer komplicerat än vad hon kunde vänta sig. 

Jag har alltid varit hästälskare och det kommer jag alltid att vara. Som barn skickades jag till ridläger under sommaren och det var verkligen en av de bästa upplevelser jag varit med om. Kärleken för hästarna är stor hos mig även om jag aldrig utövade sporten som barn på grund av de höga kostnaderna. Det först nu när jag snart är klar med min utbildning som jag kan återuppta ridsporten på riktigt och lära mig allt jag kan som har med hästar att göra. Free Rein har fört mig tillbaka till lyckan över hästarna och det är helt underbart att få titta på en hästserie som har så mycket att visa med både kärlek, lycka, glädje och spänning. 

Ja, jag är helt enkelt inne i min hästfas just nu och jag älskar det. Om ni aldrig kommit i kontakt med en häst på nära håll eller befunnit er på ett stall så bör ni absolut göra det. Det finns så otroligt mycket kärlek blad dessa djur. Ren magi på riktigt. Serien Free Rein har en otrolig harmoni som gör en lycklig inombords och jag är så glad att säsong 3 planeras att komma ut senast i juni/juli 2019. Tittar du också på free Rein? Vad tycker du om tv-serien? Skriv gärna i kommentarsfältet. 

Om ni har missat det så finns det även separata avsnitt från julen som heter Free Rein- Femte fålen apelgrå och ett separat avsnitt som precis lanserats för alla hjärtans dag som heter Free Rein- Alla hjärtans dag. 

Källa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar