fredag 13 februari 2015

Nya pocketböcker på bokhyllan!

Idag åkte hela familjen till en loppmarknad och de som känner mig vet om att jag bara älskar att gå på loppmarknader! Det finns så mycket att ta del av, inte minst böcker! Filmer också för den delen.
Men den här gången hittade jag Twilight i pocketform för 5:- helt ny, vilket är helt fantastiskt eftersom jag är ett fan av Twilight! Sedan fanns den också en helt ny pocketbok som heter Sarahs Nyckel av Tatiana de Rosnay som är en bok som utspelar sig i paris 1942. Handlingen hittar ni länre ner i inlägget. Väldigt billig bok den med.

 
Sarahs Nyckel av Tatiana de Rosnay
 
 Boken som legat över 100 veckor på New York Times bästsäljarlista!

Paris 1942. Sarah, en 10-årig judisk flicka, gömmer sin yngre bror i garderoben strax innan familjen brutalt arresteras av den franska polisen i den beryktade hopsamlingen av judiska familjer VeldHiv. Hon låser garderobsdörren och stoppar nyckeln i fickan, övertygad om att hon ska komma tillbaka om några timmar. Men timmarna blir till dygn och Sarahs desperation växer.

1 kommentar:

  1. Det går verkligen att hitta bra fynd på loppisar! Jag gör gärna ett länkbyte med dig! :)

    SvaraRadera