fredag 24 oktober 2014

Blogg Award Nominarad!

Bok Cirkeln är för första gången nominerad till Sisterhood of the World Bloggers Award! Det tackar jag så mycket för Bokugglan, det är verkligen kul att någon tycker den här bloggen är värd en nominering.


Då har jag alltså fått 10 frågor som jag ska svara på
och det tänkte jag självklart göra. Det var ett tag sedan jag svarade på en del frågor om böcker, så det ska bli kul!

1. Vad läser du nu? Vad tycker du om den?
Jag läser Four av Veronica Roth och den är väldigt speciell på ett bra sått, då jag äntligen får läsa boken ur Fours/Tobias synvinkel. Boken är väldigt bra, vilket förvånade mig. Jag hade inte stora förhoppningar om den här, men den presterar verkligen. Kul att läsa om nya händelser från Divergent trilogin trots att allt utspelar sig innan första boken.

2. Har du planerat vad du ska läsa sen?
Ja, det kan jag väl säga att jag har. Jag ska försöka avsluta Legend trilogin av Marie Lu. Så nästa bok jag ska ta mig an blir Prodigy och därefter Champion.

3. Har du något mer intresse än böcker?
Ja, jag gör en hel del. Förutom bokbloggandet och läsandet, så spelar jag fotboll, det har jag gjort i snart 10 år, då jag spelar anfallare. Sedan målar och tecknar jag en hel del och när det behövs så arbetar jag för Röda Korset. Jag har precis tagit studenten så jag tänkte ta mig vidare och börja plugga till sjuksköterska och därefter ambulans.



 4. Hur ofta läser du bloggar?
Jag läser andra bokbloggar lite då och då när jag har lust och tid för det. Det är faktiskt väldigt inspirerande att läsa om vad andra tycker om böcker de läst och framförallt vad andra bloggare tipsar om. Så det är något jag verkligen tycker om.

5. Hur lång ska den perfekta boken vara?
Jag tycker en bok sak kretsa sig runt 300-400 sidor om det är en början till en trilogi. Men om det är en fristående bok så är det bra om den hamnar runt 400-500 sidor.

6. Har du läst en bok som du hade alldeles för höga förväntningar på?
Ja, det har jag. En bok som jag verkligen trodde jag skulle fastna för var "En sekund i taget" av Sofia Nordin, men det visade sig att boken blev väldigt långdragen från början till slut, vilket var tråkigt.

7. Vad gjorde  att du började blogga om böcker?
Jag började läsa Twilight böckerna 2008 och därefter läste jag små böcker hit och dit, men när Hungerspelen kom ut i svensk utgåva så visste jag att jag var tvungen att börja skriva om böckerna jag läst. Det började pirra i fingrarna på mig och jag var helt klart tvungen att börja skriva vad jag tyckte och tänkte kring de böcker jag tagit del av. Jag själv läste många bokbloggar innan jag själv började skriva, då jag förstod en sak och det var att  det kändes som de flesta bloggare inte var ärliga i sina bokrecensioner. Därför kände jag att jag var tvungen att berätta hur en bok verkligen upplevdes. Dels har jag också haft en bokcirkel med mina närmaste kompisar och det var väl där det klickade på något sätt.

8. Vad får en bok inte innehålla för att du ska läsa den?
Science fiction är väl inte en höjdare för mig. Rymd böcker, Zombie böcker och Sport böcker.

9. Hur går Höstens läsning?
Just nu går det lite trögt, då jag för tillfället bara läser några kapitel innan jag lägger mig. Det brukar inte bli så under hösten, men jag kan lova att mitt läsande kommer bli betydligt mer väldigt snart.

10. Vad ska du göra när du skrivit detta blogginlägg?
Jag ska troligen blogga lite till och sedan ska jag nog läsa lite mer ut Veronica Roths bok Four. Därefter blir det Beck på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar