fredag 13 augusti 2021

Fable av Adrienne Young


Flable är en ung tjej som blev lämnad på en farlig ö tillsammans med tjuvar och banditer. Det enda hon vet är att överleva och försöka hålla fast vid sitt mål, att hitta sin far. Resan dit blir inte enkel och hon stöter på problem som sätter hennes liv i fara. Kanske är Wests besättning hennes räddning....eller blir det hennes fall?

Fable är första boken i duologin skriven av Adrienne Young. Boken har blivit hyllad av både bokälskare och Goodreads topplistor och just därför blir jag så förvånad och ledsen över att denna bok inte nådde mina förväntningar överhuvud taget. Det blev en stor besvikelse då jag läste endast femtio sidor innan jag la ifrån mig boken. Efter en vecka läste jag 100 sidor till för att ge den en ny chans, tyvärr blev det inte en förbättring. Jag kände att jag hela tiden väntade på den spännande öppningen, de häftiga dialogerna och karaktärsutvecklingen som aldrig kom. Större delen av mitt läsande blev som en slö och nedåtgående upplevelse av min läslust. 

Början av boken handlade mest om hur Fable lever på ön och vad hennes vardag består av, detta är något som författaren lyckas skriva på ca 100 sidor vilket gör mig lätt irriterad då inget relevant får boken att vakna till. Det är först när West kommer in i bilden som jag får en smula hopp om att historien kommer vända till det bättre och även där blir det en nedåtgående spiral som bara fortsätter neråt när relationsutvecklingen inte kommer någon vart mellan Fable och West...VARFÖR HÄNDER DET INGENTING!!?? När jag har läst ca 200 sidor ger jag upp och avslutar denna bok. Tack och lov har jag fler böcker med mig på min resa som ligger och väntar på nattduksbordet. 

Betyg: ★
Titel: Fable
Författare: Adrienne Young
Förlag: Wednesday Books
Antal sidor: 368
Språk: Engelska
Rec: Nej




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar