torsdag 2 april 2015

Böcker i brevlådan!




Nu börjar allt fler böcker om genre kärlek att droppa in i min brevlåda och det är kanske på tiden för mig att börja ta del av just böcker som handlar om kärlek. Jag själv brukar varken titta eller gå i närheten av kärleksböcker som utspelas i verkligheten. Det har aldrig lockat mig, men jag kanske inte har gett det en chans, så nu ska jag verkligen försöka att läsa fler böcker som har med verklighetsromaner att göra, just för att bredda mitt läsande. Jag håller tummarna på att det ska bli en bra läsupplevelse.

Anna & den franska kyssen av Stephanie Perkins.
Anna har ett lyckligt liv i Atlanta. Hon har en lojal bästa kompis och är kär i sin arbetskamrat på biografen, som just har börjat återgälda hennes känslor.
Därför blir hon inte alls förtjust när hennes pappa bestämmer sig för att skicka i väg henne till Paris för att hon ska gå sitt sista skolår där. Men trots att hon inte kan ett ord franska lär Anna känna en del coola nya personer, inklusive den snygge Étienne St. Clair, som snabbt blir hennes bästa vän.
Tyvärr är han upptagen och det kanske Anna också är Kommer ett år av romantiska nästan-stunder avslutas med den franska kyss hon har väntat på?
Testament of youth av Vera Brittain.
In 1914 Vera Brittain was eighteen and, as war was declared, she was preparing to study at Oxford. Four years later her life - and the life of her whole generation - had changed in a way that was unimaginable in the tranquil pre-war era. TESTAMENT OF YOUTH, one of the most famous autobiographies of the First World War, is Brittain's account of how she survived the period; how she lost the man she loved; how she nursed the wounded and how she emerged into an altered world. A passionate record of a lost generation, it made Vera Brittain one of the best-loved writers of her time.

1 kommentar:

  1. Kul med lite nya böcker! :D

    Ps så har du blivit taggad på min blogg. Om du har lust så får du hemskt gärna göra den ^^

    http://bellasbok.blogg.se/2015/april/liebster-award.html

    SvaraRadera