fredag 6 maj 2022

Semester på Teneriffa!


Jag kan inget annat än att säga att det var skönt att komma iväg från Sverige, jag behövde verkligen en vecka i värmen för att få tillbaka ny energi och för att få lite avkoppling. Resan tog ca 5 timmar med flyg från Malmö till den vackra ön Teneriffa. Det var overkligt att få se så många palmer vart jag än gick och att bada i det turkosblå havet. Det kändes så exotisk, trots den korta resan hit.

Jag tog med mig boken Bortom Horisonten av Jojo Moyes och hann endast läsa ett kapitel innan jag kände att det fanns för mycket att utforska på ön för att hinna läsa. Under min tid här på Teneriffa hann jag se på både exotiska fåglar och fiskar. Jag passade även på att resa runt med buss för att komma vulkanen Teide närmare. 

Jag passade även på att fotografera i vackra botaniska trädgårdar, det kändes bokstavligen som att vara inne i en saga. Jag tror aldrig jag har sett så vackra trädgårdar i hela mitt liv. Du kommer kunna se några bilder i senare inlägg. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar