fredag 8 maj 2020

Normala Människor av Sally Rooney

Just nu sitter jag bänkad framför tvn och tittar dag in och dag ut på tv-serien Normala Människor. Det var av ren slump som jag zappade mig omkring på SVT och upptäckte serien och det tog inte lång tid tills jag fastnade för historien, karaktärerna och allt som har med serien att göra. Jag tycker det är skönt att SVT börjar satsa på kvalitetsserier.

Normala människor på SVT Play: Enastående huvudroller | SvD

Normala Människor är skriven av författaren Sally Rooney och i tv-serien får bekanta oss med Connell och Marianne som växer upp tillsammans i en mindre stad och där vi får följa deras liv från gymnasiet till universitetet. Skillnaden med deras liv är att Connell är den populära killen som alla ser upp till i gymnasiet och Marianne är tjejen som är rik men ensam. Det dröjer inte länge tills de börjar träffas i hemlighet för att älska med varandra och det är bara en tidsfråga innan hemligheten sprider sig. Tiden går och Connell och Marianne slutar ses och det är först under universitetsstudierna de plötsligt möts igen. Denna gång är rollerna den omvända.

Har du sett tv-serien? Vad tyckte du om den? Kommentera gärna!


Normala människor (inbunden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar