måndag 30 maj 2016

Invigning Malmös nya Sci-Fiction bokhandel!

Helgen som varit, den 28 Maj invigdes den nya Sci-Fiction bokhandeln i Malmö, då man valt att flytta till en mycket större lokal och det tycker jag är helt fantastiskt. Så det klagar jag inte på!
Under invigningen passade man på att göra en stor parad (Geek Pride Parade) och det hela började med att alla samlades utanför Stadsbiblioteket i Malmö. Jag och mina vänner var en av de första som kom till platsen och allt fler droppade in. De var många som var utklädda till sina favorit karaktärer, vilket var otroligt kul att se. Jag fick bland annat träffa fler alver. Yeeey! Och Link blev en nära vän under dagens slut.
Paraden gick genom stan i Malmö och tack och lov var det strålande väder. Det var mycket folk som tittade under paraden och många fotograferade det hela.

Slutdestinationen blev utanför sci-fiction bokhandeln och där tog jag mig lång tid på att titta på både böcker och nya prylar som butiken har fått in. Jag köpte böckerna Prince of Thorns av Mark Lawrence, Sojurn av R.A Salvatore och en Grafic Novel Trilogi av första böckerna om Drizzt Dourden- Homeland, Exile & Sojurn.

Det blev verkligen en toppen dag och jag hoppas ni läsare också passar på att delta i antingen Göteborg eller Malmö nästa år. Det var en kul upplevelse!! Så missa inte det!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar