söndag 21 juli 2013

Catching Fire Trailer 2 är ute!

Om du älskar The Hunger Games så bör du verkligen inte missa den nyutsläppta Trailern för Catching Fire! Det är verkligen mycket jag vill säga om den här trailern, men kolla in trailern först och läs om mina tankar längre ner i inlägget.







Tankar kring klippet:
Jag ska börja med att säga att Trailern verkligen överrsakade, den var helt enkelt bättre än förväntat, som alltid får jag riktigt mycket gåshud efter trailers eller klipp från the hunger games som jag inte vanligtvis brukar få från filmklipp. Det är nog gnistorna från Katniss Everdeen!

Iallafall, första av allt, Gale! I den här trailer fick vi verkligen se vad Gale står för och han är verkligen beredd att kämpa för friheten, här fick vi se han göra motstånd mot regimen vilket får mig att tanka på de konsekvenser han kommer att utsättas för, piskan, som fick mina ögon att bli fyllda av tårar. Men även glädjen av att man fick se en kyss i trailern var förvånande.
Det kommer bli spännande att se hur mycket Gale kommer att finnas med i Caching Fire.

När det gäller den nya träningscentret, så verkar den vara mer utvecklat och farligare, detsamma gäller deltagarna och på tal om den nya arenan, den verkar vara mystisk och ännu tuffare en den första. Vi ska inte glömma Finnick! En karaktär jag verkligen hoppades skulle få se i trailern och utan tröja, det kunde inte bli bättre, även om han bara fick vara med i någon sekund.

Cinna! Ännu ett fantastiskt jobb med Katniss klänning, vit blir svart! Jag säger bara otroligt FANTASTISKT! Jag ser fram emot att se den scenen!

Det var verkligen många detaljer jag tycket om att se i den här trailern, harmskrikan målad i rött på en vägg i tunnelbannan, allas tre fingrer vissade för Katniss och Peeta, WOW!
Även Effies ansiktsuttryck fick mig på helspänn, Prim och Katniss mamma tillsammans, Katniss spjut som krossar en "maneffekt" i traningscentret, trummorna och Snow inför paraden, de nya kostymerna!! Och såklart Haymitch "Stay Alive"....Den här blir verkligen spännande, vad tycker ni??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar